הידרדניטיס סופורטיבה – איך לטפל בנגעים בבית?

הידרדניטיס סופורטיבה היא מחלת עור דלקתית, שמופיעה כנגעים כואבים ונפוחים מתחת לעור. זוהי מחלה כרונית וקבועה, אשר לאורך השנים דועכת ומתלקחת ומלווה במצבי מתח ולחץ נפשי מרובים. המחלה מופיעה בעיקר באזורים של זקיקי השיער בכפלים של בתי השחי והמפשעות, המחלה נחשבת כעקשנית במיוחד  והטיפול הרפואי כולל מתן אנטיביוטיקה מקומית וסיסטמית רטנואידים [נגזרות של ויטמין A ]ובמקרים חמורים גם תרופות מדכאות מערכת חיסון או ביולוגיות, פעמים רבות יש גם צורך בהתערבות כירורגית לניקוז האבססים . הטיפול ברפואה סינית יכול לשפר את המצב ולהקל כטיפול תומך במקביל לטיפול הרפואי ,הטיפול כולל  סדרת טיפולי דיקור צמחי מרפא תוספי מזון ושינוי תזונתי המותאמים לאחר אבחון במטרה להפחית את התהליך הדלקתי בגוף .כמו כן לדיקור ולצמחי המרפא השפעה מרגיעה על הנפש להקלה בהתמודדות עם המחלה .

המחלה שכיחה ב-1-3% מהאוכלוסייה, עם נטייה קלה לנשים. בדרך כלל היא מופיעה לראשונה בגיל ההתבגרות. הנגעים גורמים לגרד משמעותי, לכאב וסבל, וכשהם במקום חשוף – לפגיעה בדימוי העצמי.

הידרדניטיס סופורטיבה - איך לטפל בנגעים בבית

מהן הסיבות להתפרצות הידרדניטיס סופורטיבה?

הסיבה להתפרצותה של המחלה הדלקתית אינה ברורה, אך מקובל להניח שמדובר בשילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים גם יחד. גורמי סיכון מוכחים למחלה הם עישון והשמנת יתר, והיא אינה קשורה למידת ההיגיינה או שימוש בדיאודורנט. שליש מהחולים, סובלים במקביל ממחלת מעי דלקתית או מחלת קרוהן.

טיפים לטיפול ביתי

לפניכם מספר טיפים לטיפול טבעי בהידרדניטיס סופורטיבה, שכל אחד יכול לבצע בבית.

  • קומפרסים חמים – קומפרסים חמים מתאימים כשהנגעים הפכו לכדי מורסות דלקתיות ומוגלתיות. באמצעות הנחה של קומפרסים חמים על הנגעים, ניתן להקל על הכאב ולאפשר למוגלה להתנקז החוצה.
  • כורכום ודבשכורכום ודבש הם שני מוצרי מזון אנטי דלקתיים ידועים, וביכולתם להפחית את התסמינים של הידרדניטיס סופורטיבה.
  • אלוורה -אלוורה היא טיפול טבעי ביתי המותאם למקרים רבים של פצעים בעור. מריחה של אלוורה על הנגעים מועילה להפחתת הכאב והתסמינים.
  • תזונה מאוזנת – תזונה בריאה, הכוללת מזונות שאינם מעובדים בעלי השפעה אנטי דלקתית, , יכולה להפחית את הדלקתיות בגוף ולהחזיר את הגוף למסלולו.
  • אמבטיות חמות – עבור מי שסובלים מהידרדניטיס בדרגת חומרה קלה, אמבטיות חמות יכולות להועיל מאוד. גם במקרה זה, חשוב להשתמש בסבונים טבעיים ועדינים ככל הניתן לעור מגורה.

טיפים למניעת הידרדניטיס סופורטיבה

מניעה של הידרסופורטיבה או מניעת החמרה בתסמינים קשורה הן בדברים הקשורים לסביבת הנגעים, כדוגמת לבוש שאינו חונק אותם, וכן לאורח חיים בריא – כדוגמת תזונה ועישון. לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם למנוע את מחלת ההידרדניטיס סופורטיבה, ואם אתם כבר סובלים ממנה – להקל בתסמינים.

  • לבישת בגדים רפויים – בגדים צמודים לעור גורמים לגירוי, בפרט כשישנם פצעים. על כן, לבישה של בגדים רפואיים מקלה על הכאב ומונעת גירוי.
  • שמירת האזור יבש – חשוב לשמור את האזור הנגוע כשהוא יבש. לחות או מים גורמים לזיעה, ובפרט בעונת הקיץ לדלקתיות של הנגעים, לגירוד ולהחמרה של המצב.
  • לשמור על היגיינה – אמנם היגיינה לקויה היא אינה גורם למחלה, אך היגיינה ירודה יכולה להחמיר אותה. חשוב לשמור על היגיינה באמצעות סבונים טבעיים. כיוון שההפרשות מהנגעים הן בריח לא נעים, סבונים אנטיספטיים יכולים להפחית את הריח.
  • הסרת שיער – הסרת שיער יכולה להפחית בסימנים, במיוחד באזורים בהם השיער גדל בצורה עבה, חדה ופוצעת כמו בבית השחי ובמפשעות. עם זאת, במהלך התלקחות כשהנגעים במצב דלקתי, מומלץ להתייעץ עם רופא האם להסיר שיער.
  • לשמור על משקל תקין – הידרדניטיס סופורטיבה עלולה להתפתח כתוצאה מהשמנה. הפחתה במשקל הגוף בקרב אנשים שסובלים ממשקל יתר עשויה לסייע בהקלה על התסמינים ואף להפחית את הסיכויים להתפתחות של המחלה.
  • להפסיק לעשן – לא צריך סיבות מיוחדות כדי להפסיק לעשן, אבל אם אתם חוששים מהידרדניטיס סופורטיבה או לא מעוניינים להחמיר אותה – מומלץ לכם להפסיק לעשן.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם