אסטמה של העור ילדים: כל מה שחשוב לדעת

במהלך שנות חייהם הראשונות, מחלות שונות מופיעות בקרב ילדים רבים, כאשר אחת המחלות השכיחות יותר בגילאים אלו, הינה אטופיק דרמטיטיס, הידועה גם בשמה השני "אסטמה של העור". מדובר למעשה במחלה שמופיעה לרוב בקרב ילדים במהלך שנותיהם הראשונות, והיא מאופיינת בעיקר בפריחה, גרד עז, אדמומיות וכדומה. אז איך אתם כהורים יכולים להתמודד עם אסטמה של העור ילדים? אל דאגה, המאמר הבא יציג בפניכם את המחלה קצת יותר לעומק, יציג בפניכם את הסימפטומים, וכמובן יסביר לכם כיצד ניתן להקל על ילדכם לאחר התפרצות המחלה. אז קדימה, בואו נתחיל.

אטופיק דרמטיטיס בילדים: מה זה ומהם הסימפטומים של המחלה?

אטופיק דרמטיטיס אצל ילדים, או בשמה הנוסף "אסטמה של העור תינוקות וילדים", הנה אחת ממחלות העור השכיחות ביותר בקרב גילאים אלו. מדובר למעשה במחלת עור דלקתית כרונית, אשר מופיעה אצל כ-20% מאוכלוסיית הילדים, בדרגות קושי שונות. עם הופעת אסטמה של העור ילדים רבים חווים סימפטומים שונים, אשר חלקם מופיעים באופן קבוע וחלקם לסירוגין:

  • סימפטומים בעור – הסימפטומים המשמעותיים ביותר המאופיינים בעור יבש באופן משמעותי, גירודים עזים בעור [פעמים רבות מחמירים בלילה ופוגעים בשינה ], אדמומיות, פריחה ונפיחות.ולעיתים גם התעבות של העור.
  • סימפטומים באזור הפנים – פנים חיוורות, צבע עור לא שגרתי באזורים שונים בפנים, התכהות העור באזור העיניים וכדומה.
  • הופעתן של שלפוחיות [אקזמה דיסהורדוטית ] לאורך הירכיים, חלקן העליון של הידיים והפנים, אשר נראה שמכילות נוזלים ומוקפות בקרום.

באשר לפרק הזמן שבו המחלה מופיעה ומתי היא צפויה לחלוף, מדובר בזמן לא מוגדר במיוחד. ברוב המקרים, המחלה הולכת ודועכת עם הזמן וככל שהגיל עולה, כאשר טיפול נכון ועיקבי מסייע להעלמות מהירה יותר והתמודדות פשוטה יותר.

 

מהן הסיבות להיווצרות המחלה?

לאחר שהכרנו את המחלה עצמה בצורה מקיפה יותר וראינו כיצד ניתן לזהות אותה, חשוב להבין גם מהן הסיבות להיווצרותה. אם כן, הסיבה המדויקת להופעת המחלה טרם ידועה, ולכן הסיבות אותן נציין כעת הינן השערות מבוססות של עולם הרפואה, כאשר חלק מהגורמים לא ניתנים למניעה וחלקם כן.

  • גנטיקה – הסיבה הראשונה היא כמובן גנטיקה, כאשר הסיכוי לחלות במחלה זו גדל כאשר בני משפחה והורים סבלו בעצמם מהמחלה כשהיו ילדים. אטופיק דרמטיטיס שייכת לקבוצת מחלות אלרגיות – נזלת אלרגית אסתמה אלרגית קדחת השחת שיכולות לעבור בתורשה.
  • שכבת עור דקה – בקרב ילדים שכבת העור האמצעית, שכבת ה"דרמיס" אשר אחראית על הגנה על הגוף מפני אלמנטים זרים, דקה יותר לעיתים מזו של מבוגרים, ועל כן היווצרות המחלה יכולה לבוא לידי ביטוי בתדירות גבוהה יותר.
  • גורמים סביבתיים – מזג אוויר יבש, סביבה חמה מאוד, מגע של העור עם חומרים שגורמים לתגובה לא טובה. כל אלו מהווים גם הם סיבה לא קטנה להופעת המחלה.

 

על הסיבוכים והסכנות של אטופיק דרמטיטיס בילדים

לצד הסימפטומים והסיבות למחלה, חשוב גם כן להכיר את הסכנות והסיבוכים הקיימים לאסטמה של העור אצל ילדים, על מנת להבין את גודל החשיבות שבטיפול נכון ועיקבי. אם כן, בראש ובראשונה מדובר על פגיעה באיכות החיים של הילד. גירודים עזים ועור לא אסתטי, הם אינם דברים נעימים בלשון המעטה.

כמו כן, המחלה עלולה להתפתח ולהוביל למצבים של דלקות עיניים חמורות, זיהומי עור חיידקיים וויראליים וכדומה. כל אלו כמובן, מתווספים על הסימפטומים הבסיסיים, וגורמים לתסכול ולחוסר אונים רב בקרב ילדים.

 

הפתרון: כיצד ניתן להתמודד ולטפל באטופיק דרמטיטיס אצל ילדים?

אז איך אפשר לטפל באטופיק דרמטיטיס בקרב ילדים, לסייע להם ולהקל על הכאב והתסכול? ובכן יש לכך מספר דרכים ואמצעים בהם ניתן לנקוט כגון טיפול בעור היבש בעזרת תכשירי לחות מתאימים, שמירה על ניקיון הגוף והעור בפרט, טיפול מקומי בעור על ידי תרופות ותכשירים יעודיים, טיפולים טבעיים ועוד. כל אלו כמובן, צריכים להיעשות לאחר התייעצות עם רופא עור או כל גורם מוסמך אחר, אליו חשוב לפנות עם הופעתם של התסמינים השונים עליהם דיברנו היום. במחלה ניתן לשלב טיפול טבעי שיקל ויעזור במקביל לטיפול הרפואי  שינתן על ידי רופא העור.ויזרז את הריפוי ויאפשר ירידה מהירה יותר בשימוש עם משחות עם תופעות לוואי.

 

לסיכום, כשמדובר על אסטמה של העור ילדים רבים סובלים ממנה כבר בגילאים הקטנים, וההתמודדות עם מחלת עור כרונית זו אינה פשוטה כלל. אי לכך, בתור הורה, חשוב מאוד לשים לב להופעתם של סימפטומים כאלו ואחרים, לפנות לגורם מוסמך בתחום במהירות האפשרית, ולהעניק לילדכם את הטיפול המתאים על מנת להקל על הגרד והפריחה.

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם