הכל על אטופיק דרמטיטיס בקרקפת

אטופיק דרמטיטיס, הידועה בשמות נוספים לרבות אסטמה של העור, הינה מחלת עור כרונית אשר מאופיינת בתסמיני גרד, נפיחות, יובש ועוד. אחד המקומות  בגוף בהם מופיעה אטופיק דרמטיטיס בקרב בני האדם הוא בקרקפת, כאשר השכיחות של אטופיק דרמטיטיס בקרקפת אצל תינוקות וילדים הינה בין הגבוהות מבין סוגיה השונים של אסטמת העור, אך היא יכולה להופיע גם אצל מבוגרים. במאמר הבא, נדבר על התסמינים, דרכי הטיפול, אופן אבחון המחלה ועוד.

 

הכירו את האסטמה של העור בקרקפת

אטופיק דרמטיטיס בקרקפת הידועה גם בשמה העממי הנוסף, אסטמה של העור בקרקפת, היא למעשה מחלת עור כרונית אשר התפרצותה באזור זה בגוף שכיחה במיוחד בקרב תינוקות וילדים החל מהגיעם לגיל שנתיים, אך בקרב מבוגרים מדובר במחלה מעט יותר נדירה.

תסמיני מחלת אטופיק דרמטיטיס לכשעצמה הינם עור יבש, גרד עז ובלתי פוסק, אדמומיות ופריחה, וכאשר מדובר על אטופיק דרמטיטיס בקרקפת בפרט, התסמינים דיי זהים, וניתן להבחין בקשקשים יבשים בראש, בשילוב של פריחה, אדמומיות וגירוד משמעותי בקרקפת.[חשובה האבחנה המבדלת מסבוריאה של הקרקפת].

חשוב לציין שלא מדובר במחלה בעלת סכנה בריאותית משמעותית עבור הילד ושכן זו אינה מחלה מדבקת שיכולה לעבור סתם כך מאדם לאדם. עם זאת, התמודדות עם מחלה זו, במיוחד עבור ילדים קטנים, בהחלט לא נעימה, מתסכלת וקשה הן לילדים והן להורים.

 

כל הסיבות והגורמים להופעת אטופיק דרמטיטיס בקרקפת

כחלק מהתמודדות נכונה עם אסטמה של העור בקרקפת, חשוב  להורים להבין  מהם הגורמים האפשריים למחלה זו. באופן כללי, הגורמים לאסטמה של העור בקרקפת ולאטופיק דרמטיטיס באופן כללי דומים ברובם, ואלו הם:

  • גנטיקה – במידה שאחד מקרובי המשפחה חלה בעברו במחלה זו, הסבירות להופעתה אצל ילדי המשפחה גדלה באופן משמעותי ביחס לכאלו שהמחלה לא מוכרת במשפחה.
  • עור עדין ורגיש – שכבות העור השונות של תינוקות וילדים הינן שכבות עדינות ודקות יותר מאשר אלו של המבוגרים, ובכך ההגנה על הגוף יורדת, וסיכויי הופעתן של מחלות גדל.
  • גורמים סביבתיים – אחד הגורמים המרכזיים להופעת המחלה הינם גורמים סביבתיים. גורמים אלו יכולים להיות תנאים לא שגרתיים של מזג אוויר כגון יובש וחום, מגע של הקרקפת עם חומרים לא טובים כגון בגדים ובדים שונים וכדומה.

 

אז איך מטפלים במחלה? כל הדרכים הטובות ביותר

לאחר שהכרנו את המחלה כמו שצריך והבנו מהם התסמינים והגורמים למחלה, הנושא החשוב מכל כעת הוא כמובן להבין כיצד ניתן להתמודד ולטפל במחלה זו, על מנת להקל על ילדינו ולסייע להם בהתמודדות הקשה. ובכן ישנם לא מעט אמצעי טיפול העומדים לרשותכם על מנת להקל על ילדיכם, כאשר אמצעים אלו מאפיינים גם את אטופיק דרמטיטיס הכללית.

ראשית כל, חשוב מאוד לשמור על עור נקי ולהימנע מחשיפה לגורמים סביבתיים אשר עלולים לגרות אותו עוד יותר. נוסף על כך, ישנם תכשירים ייעודיים אשר מסייעים לטיפול ממוקד באסטמה של העור בקרקפת, תכשירים לטיפול בפריחות, בעור יבש, בגירודים וקשקשים.

לצד כל אלו, אחת מדרכי הטיפול הבריאות והטובות ביותר עבור הילדים ובאופן כללי עבור כל מי שסובל ממחלת עור כזו או אחרת הינה הטיפול הטבעי. מדובר בטיפול שמבוסס על הבנה מעמיקה של סיבת התפרצות המחלה מהמקום הטבעי של הגוף, ובהתאם מציאת דרך טיפול טבעית. דרך זו, מסייעת בהתמודדות עם המחלה ללא כימיקלים וחומרים סינטטיים אשר עלולים לגרום לתגובה אלרגית  בגוף, . הטיפול הטבעי אם כן, מבוסס על שיטות שונות כגון דיקור סיני, צמחי מרפא, משחות טבעיות, תזונה נכונה ועוד. הטיפול מתמקד  בעיקר בהפחתת הדלקת והפריחה בגוף  בהורדה מעוצמת הגרד ובאיזון מערכת החיסון.

 

לסיכום, אטופיק דרמטיטיס בקרקפת היא אינה מחלה נעימה, זאת על אחת כמה וכמה כאשר התפרצות מחלה זו שכיחה במיוחד בקרב ילדים ותינוקות. הגורמים להתפרצות המחלה מגוונים וכך גם דרכי הטיפול, כאשר דרך הטיפול הטובה ביותר בעיקר במקרים בעלי דרגת חומרה  קלה ובינונית כאמור הינה הטיפול הטבעי, אשר מבוסס על אמצעים טבעיים ובריאים לגוף, במטרה להתגבר על המחלה בצורה הטובה והאיכותית ביותר. חשוב לציין  שניתן לבצע את הטיפול במקביל לטיפול הרפואי הניתן על ידי רופא העור   במיוחד במקרים קשים שדורשים התערבות של משחות חזקות או טיפל תרופתי.

 

יצירת
קשר

    השאירו פרטים

    ואחזור אליכם בהקדם

    03-5344006 לקביעת תור

      השאירו פרטים

      ואחזור אליכם בהקדם